Kerende Neventhir
Mistrz Światów
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
|
Rasy |
|
Elfy:
Drowy - Do świata mrocznych elfów jest bardzo ciężko dotrzeć fizycznymi drogami. Same praktycznie nie wychodzą na powierzchnię,a ich główne skupiska mieszczą się pod ziemią. Jednak jeśli już muszą to uczynić wykorzystują sieć portali rozsianych po Elenthil i robią to jedynie pod osłoną nocy. Nie są tolerowani przez inne rasy ze względu na swoją miłość do okrucieństwa. Traktują wszystkich jako gorszych nawet swoich braci. Jedni gromadzą się mimo wszystko w klany i starają się jednoczyć w celu zapewnienia sobie bezpieczeństwa. Inni prowadzą samotny tryb życia i podróżują z miast do miast mieszczących się pod ziemią i tam zamieszkują przez pewien czas zanim ruszą do następnej siedziby.
Leśne - Elfy leśne to piękne, smukłe istoty, o łagodnych, pociągłych rysach twarzy. Ich specyficzną urodę przyozdabiają lekko szpiczaste i wydłużone uszy, drobne usta, nieco skośne oczy, i dość zadarty, acz niewielki nos. W porównaniu z innymi rasami, elf leśny nie sprawa wrażenia najsilniejszego, ale za to harmonijna budowa jego ciała świadczy o jego dużej zwinności. Mają niezdecydowany wyraz twarzy, zaś z ich oczu bije bystrość i świeżość umysłu. Brwi i rzęsy mają ledwo dostrzegalne, zarost u nich jest niespotykany, zaś włosy na głowie zwykle bujne i długie. Dojrzewają w wieku dwudziestu kilku lat, a umierają mając lat około czterystu, choć były i takie, które zmarły po blisko pięciu stuleciach, legendy zaś wspominają o jeszcze starszych. Ich piękno jest również zasługą zdolności do ograniczonej autoregeneracji, ich skóra dzięki temu pozostaje ciągle piękna i jasna, bez blizn i ropiejących ran. Ciała elfów leśnych są zwykle idealnie symetryczne i błyskotliwie perfekcyjne. Nie istnieją dla nich takie problemy jak niedostateczny wzrost, niedowaga czy nadwaga. Poruszają się na długich, smukłych nogach. Cechuje ich niebywały wdzięk i delikatność, za które niestety przyszło im zapłacić mniejszą wytrzymałością
Wysokie - te dumne istoty są kolejnymi przedstawicielami Elfów. Są najwyższy spośród swoich pobratymców jednak nie od tego wzięła się ich nazwa. Opiera się ona głównie ze względu na ich sposób bycia. Z brodą zawsze wysoką uniesioną podchodzą do otaczającego ich świata z wyższością. Nadmierna duma i egocentryzm nie jest im obcy, ale nie możemy tutaj generalizować. Za tą majestatyczną woalką skrywają się ogromne pokłady wiedzy i mądrości, którą zdobyli przez wieki ich istnienia. Żyją w mieście zwanym Helimrun, ale nikt nie wie gdzie się ono znajduje prócz tego, że na Wyspie Run.
Krasnoludy:
Górskie- Krasnoludy to istoty charakteryzujące się wielką odwagą i siłą choć stosunkowo małym wzrostem. Cechują się chorobliwą zazdrością o kobiety swej rasy, a także uwielbienie do złota, kamieni i ciemnego piwa. Są one istotami tak mężnymi i walecznymi, jak pamiętliwymi i dumnymi. Przekładają ponad wszystko wartość swych najbliższych, swego klanu oraz swojej... brody. Krasnoludy cenią odwagę i przyjaźń, gardzą zaś oszustwem, zdradą i zielonym pomiotem szwędającym się po ich wspaniałych kopalniach - pomiotem znanym powszechnie jako orki i gobliny, ale również swoimi szarymi rywalami, czyli duergarami.
Stepowe - to waleczna rasa, której większość stanowią wojownicy bądź barbarzyńcy. Żyją oni z dala od zatłoczonych ludzkich miast pełnych intryg i zabójstw... Wybierają wiejskie życie w swoich osadach. Aby jeszcze bardziej zniechęcić inne istoty myślące do ich odwiedzania, miasta zakładają na jałowych ostępach. Indywidua, które mieszkają z dala od swojej rodzimej osady, znajdującej się najczęściej w górach lasach, czy dzikich stepach, utrzymują się wśród ludzi z rzeźbiarstwa, metalurgii, czy malowania. Zazwyczaj, jednak prowadzą koczownicy tryb życia. Wyrzutki zostają kuglarzami na dworach wielkich seniorów.
Szare - zwane także Duergarami, krasnoludy te zamieszkują rozległe podziemia krainy. Nienawidzą ludzi oraz innych "istot z powierzchni", co jest odwzajemniane, ale największą niechęcią darzą krasnoludów górskich, z którymi są skoligaceni. Nie lubią wychodzić na powierzchnię i często spędzają całe swoje życie pod ziemią gromadząc kolejne bogactwa i zapewniając sobie dominacje w tych częściach Elenthil. Niektórzy z nich wyszli na powierzchnię pracować jako płatni zabójcy i żołnierze, ale jest to znacząco mniejszość i spotkanie takiego na świeżym powietrzy jest czymś wyjątkowym.
Człowiek - Przeciętny wzrost człowieka od 1,6 do 2 metrów. Ich waga wynosi od 50 do 120 kg. Ludzie są zróżnicowani. Wśród Ludzi można znaleźć zarówno rosłych wojów, jaki i zręcznych łotrzyków. Wśród ludzi trudno doszukać się zależności jeżeli chodzi o budowę ciała. Ludzie nie posiadają umiejętności jako takich. Ich główną umiejętnością jest "zdolność przystosowania". Ludzie mogą wykonywać każdą profesję i zamieszkiwać każdy teren. W przeciwieństwie do pozostałych ras, człowiek w ciągu całego życia może mieć wiele różnych profesji. Człowiekowi nie przypisywany jest żaden konkretny charakter. Ludzie bywają zarówno dobrzy, neutralni, jak i źli. Duży wpływ na ich charakter ma środowisko w jakim przychodzi im żyć.
Gnomy:
Głębinowe - jedna z ras zamieszkujących podziemia krainy. Mają szarą skórę, oraz niezbyt przyjazne nastawienie do obcych. Posiadają, podobnie jak mroczne elfy, odporność na magię oraz są wrażliwe na światło. Niewielu z przedstawicieli tej rasy chodzi po powierzchni, a ci, którzy się na to zdecydowali, są szykanowani i dyskryminowani. Podobnie jak większość gnomów, Svirfnebliny (zwane potocznie Svirfami) są zdolnymi iluzjonistami i magikami.
Powszechne - jest to raczej określenie niż nazwa. Gnomy te żyją głównie w miastach, gdzie pracują jako alchemicy, iluzjoniści i wynalazcy. Korzystają ze wszystkich nowinek świata, a także produkują zadziwiające maszyny. Słabo radzą sobie z walką wręcz. Brzydzą się podróżą, jednak ich wynalazki bywają nieocenione...
Cienie - Nie wiadomo do końca, skąd biorą się Cienie. Powiadają, że porodzenie takiego jest karą dla matki - spowodowaną klątwą, lub zrządzeniem sił wyższych. Cienie przypominają zwykłych przedstawicieli rasy, do jakiej należałyby, gdyby nie przykre zrządzenie losu. Różnią się jednak elementami, które nie są dla większości z nich naturalne: rdzawe oczy i nienaturalnie wręcz czarne włosy, oraz spiczaste zęby. Te cechy robią z nich wyrzutków, lecz to nie one powinny być tego przyczyną: w każdym Cieniu spoczywa nasiono czystego Zła. Chocby matka Cienia starała sie go wychować jak najlepiej, była przekonana o jego dobrym charakterze, zło w nim ukryte pewnego dnia się ujawni - a nie będzie to po prostu czynienie drobnych kradzieży, nieokazywanie pomocy innym, dbanie tylko i wyłącznie o siebie. Zło, które uwalnia się w Cieniach ma dużo głębszą naturę... Wiąże się najczęściej z sadyzmem, okrucieństwem, pragnieniem zniszczenia, rządzą krwi - litość jest niemal nieosiągalna. Jednak, tak jak inni, Cienie posiadają typowe uczucia. Podobnie jak inni, pragną miłości. I może to być jedyna broń, która może powstrzymać Cienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|